Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální programování robotických aplikací
Ling, David ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozšířením funkcionality systému ARTable, který je postavený na frameworku ROS. V rámci práce bylo rozšířeno uživatelské rozhraní tak, aby bylo možné vytvářet nové nebo upravovat stávající programy pro robota PR2 přímo na dotykovém stole. Veškerá rozšíření jsou implementována v jazyce Python za využití frameworků ROS a Qt. Rozšíření je plně funkční a propojené se zbytkem systému ARTable.
Softwarový nástroj pro vizuální specifikaci řízení průběhu laboratorních experimentů
Truhlář, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a vytvořit softwarový nástroj, který umožní vizuální specifikaci průběhu laboratorních experimentů na laboratorním přístroji GOLEM, který vyvíjí výzkumná skupina Ústavu technologie léků Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně. Aplikace byla realizována na základě moderních webových technologií, nástrojů pro jejich návrh a implementaci. Vytvořené řešení poskytuje ergonomické uživatelské rozhraní s vysokou mírou modularity a možností snadného rozšíření při dalším vývoji laboratorního přístroje. Přínosem této práce je zejména poskytnutí na míru vytvořeného nástroje, který výzkumné skupině umožní efektivní a ergonomické ovládání přístroje při provádění experimentů.
Hra pro výuku úplných základů programování
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
Mobilní aplikace pro programování robotického ramene
Jurka, Vojtěch ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje návrh a tvorbu systému, který pomocí mobilní aplikace umožní ovládat a programovat robotické rameno. Systém se skládá především z mobilní aplikace na platformě Android a serveru implementovaném v jazyku Python, který zajišťuje komunikaci jak s robotickým ramenem, tak se samotnou mobilní aplikací. Díky tomuto přístupu je následně možné využít jedno mobilní zařízení pro práci s více roboty a jejich nezávislé ovládání.    Předložené řešení poskytuje uživateli možnost pomocí mobilního zařízení ovládat robotické rameno v reálném čase pomocí intuitivních ovládacích prvků a také vytvářet či upravovat robotické aplikace. Vytváření programů je uskutečněno skrze metody vizuálního programování přímo v aplikaci. Tento způsob ovládání robotického ramene je přínosem k zlepšení přístupnosti takových zařízení méně odborné veřejnosti, jež by je mohla upotřebit.
Webové rozhraní pro vizuální programování robota
Vích, Štěpán ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem, návrhem a testováním webového uživatelské rozhraní. Toto rozhraní vytváří robotické programy v jazyce Python pro robota PR2 a systém ARTable vyvíjený na VUT FIT v Brně. Rozhraní je navrženo tak, aby jej mohli používat i méně zkušení programátoři a lidé s netechnickým zaměřením. Při návrhu se používá technika vizuálního programování, při které vzniká výsledný kód. Při implementaci se využívá již vytvořené platformy podporující vizuální programování jako je např. Blockly, které celou implementaci značně zjednodušují.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Notification System for the Augmented Reality Application in Unity
Klein, Kristián ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
This thesis is concerned with the optimization and development of a notification system within the augmented reality (AR) application, AREditor. In the context of the growing integration of AR into mobile applications and the importance of notifications as a mecha- nism for efficient information distribution, this study identifies the need for better design and implementation of notification systems in AR. The thesis includes an analysis of the issue of notifications on mobile devices and also evaluates the existing notification system in the AREditor application, outlining its shortcomings. The practical part of the thesis is dedicated to the design of the system’s architecture and graphical interface. The proposed changes are implemented in the Unity engine as a standalone package, which is later integ- rated into the application itself. The resulting notification system is capable of managing notification messages and displaying them according to their priority in various ways, such as in a three-dimensional space next to the object they pertain to, in the form of a modal window, or in the form of a notification container in the upper right corner of the screen. The resulting notification system is more pronounced, clearly separated from other graphi- cal interface elements, enhances the ability to monitor changes in the system, and aids in actively addressing them.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Mobilní aplikace pro programování robotického ramene
Jurka, Vojtěch ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje návrh a tvorbu systému, který pomocí mobilní aplikace umožní ovládat a programovat robotické rameno. Systém se skládá především z mobilní aplikace na platformě Android a serveru implementovaném v jazyku Python, který zajišťuje komunikaci jak s robotickým ramenem, tak se samotnou mobilní aplikací. Díky tomuto přístupu je následně možné využít jedno mobilní zařízení pro práci s více roboty a jejich nezávislé ovládání.    Předložené řešení poskytuje uživateli možnost pomocí mobilního zařízení ovládat robotické rameno v reálném čase pomocí intuitivních ovládacích prvků a také vytvářet či upravovat robotické aplikace. Vytváření programů je uskutečněno skrze metody vizuálního programování přímo v aplikaci. Tento způsob ovládání robotického ramene je přínosem k zlepšení přístupnosti takových zařízení méně odborné veřejnosti, jež by je mohla upotřebit.
Softwarový nástroj pro vizuální specifikaci řízení průběhu laboratorních experimentů
Truhlář, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a vytvořit softwarový nástroj, který umožní vizuální specifikaci průběhu laboratorních experimentů na laboratorním přístroji GOLEM, který vyvíjí výzkumná skupina Ústavu technologie léků Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně. Aplikace byla realizována na základě moderních webových technologií, nástrojů pro jejich návrh a implementaci. Vytvořené řešení poskytuje ergonomické uživatelské rozhraní s vysokou mírou modularity a možností snadného rozšíření při dalším vývoji laboratorního přístroje. Přínosem této práce je zejména poskytnutí na míru vytvořeného nástroje, který výzkumné skupině umožní efektivní a ergonomické ovládání přístroje při provádění experimentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.